[ Ana Sayfa ]

                    Pigeon Demir Direkli Projelerde  x,y,z Koordinat Değerleri Üzerinden  Up Lift Hesabı

DEĞİŞİK HALLER DENKLEMİ
Sahada İletken Sehim,Cer Değerleri

İletken Sehim Cetveli
İletken Cerleri Tn(aort,Pr,Pb,0C)

Direk Dağıtım Listesi

Up Lift Kontrolü

Kısım 4


BÖLÜM 2
Kısım 1
Kısım 2
Kısım 3
Kısım 4

BÖLÜM 3
Kısım 1
Kısım 2
Kısım 3
Kısım 4
Kısım 5

BÖLÜM 4
Kısım 1
Kısım 2
Kısım 3
Kısım 4
Kısım 5
Kısım 6

 

 Direk Tipi : Demir      Beton  
 Buz Yükü Bölgesi  
 t2 Sıcaklık (0C)  
 S Mesafe aort (m)  
 W2 İletken Ağırlığı (kg/m)  
 H2 Cer (kg)  

PIGEON (3x3/0) İletkenin    3.Bölge  En düşük sıcaklık = -25 0C 'de aort= m de Cer Kuvveti = 1394,78 kg ve İletken Ağırılığı w2 =0,3429 kg/m alınarak hesaplar yapıldığında;


       X                               X                                                                               X                

       Y                                Y                                                                               Y                

       Z                                Z                                                                               Z                 

                                                                                                                                    
  

           (D) Direk Boyu                                (T) m                                                                                    (D) m

* Direk boyu olarak  yere enyakın iletkenin boyu alınmaktadır.

*1 ve 3 nolu direkler durdurucu, 2 nolu direk taşıyıcı direktir.

 

1-fmin > Xproje ise Uplift Yok.            2- fmin < Xproje ise Uplift Var.      3- fmin - Xproje ≈ 0  Hat Açma Yapabilir.

 

fmin=P0.4.a1.a2/(8.T0) =

xproje=(a2.h1+a1.h2)/(a1+a2) =

fmin-xproje= 0

Sonuç:  fmin ≈ xproje olduğundan hat açma yapabilir.Direk boyu artırılmalı veya 2 nolu direk durdurucu olmalıdır.

1-2 nolu direk boyu 18 m alındığında 2 nolu direkte up lift yoktur.

2-2 nolu direk boyu 14 m alındığında 2 nolu direkte up lift vardır. Direk boyu artırılmalı veya 2 nolu direk durdurucu olmalıdır.

3-2 nolu direk boyu 15 m alındığında direkte up lift yoktur, fakat hat açma yapabilir.

   

                                                                                                                 

ENH projelerinde fmin eğrisi ile taşıyıcı direklerin Up Lift’ e maruz kalıp kalmadığı kontrolü yapılmaktadır. Eğer fmin eğrisi iletkenin askı noktası üzerinde kalıyorsa direk Up Lift’e maruz kalır. Bazen fmin eğrisi bu noktaya çok yakın olabilir. Bu durumda kontrolü yapılan taşıyıcı direğin Up Lift’e maruz kalıp kalmadığı hesap yöntemi ile kontrol edilmelidir.
Bu programda x,y,z koordinat değerleri ve direk boyları üzerinden bu hesaplar yapılmaktadır. Program 3 sonuç üretmektedir.
1-fmin> xproje ise Uplift Yok.
2- fmin < xproje ise Uplift Var. Taşıyıcı direk boyu yükseltilmeli veya durdurucu olarak seçilmelidir. taşıyıcı direğin sağındaki ve solundaki direğin boyları mümkünse kısaltılmalı veya taşıyıcı direğin öncesindeki direk mümkünse daha sola ve taşıyıcı direğin sonrasında gelen direk mümkünse daha sağa kaydırılarak fmin>xproje sağlanarak Up Lift den kurtarılabilir.
3- fmin - xproje ≈ 0 Hat Açma Yapabilir. Up Lift olmasada iletkenin traverse kısa devre olma ihtimali dolayısıyla hattın açma olasılığı vardır.