BİR GÜN YANILMIŞIM
Büyük taarruzdan once ve hazırlık günlerinde iken bir olayı Bay Falih Rıfkı Atay'dan dinleyelim:
Mustafa Kemal Keçiören'de yakın adamarı ile Ankara'da son gecesini geçirdi. Ayrldığı zaman bir hayli yorgundu. Yanındakilere:
-Taarruz emrini alınca hesap ediniz. On beşinci gün İzmir'deyiz.!...,. demişti.
Acaba yorgunluğun etkisi miydi?... Arkasından hafifçe gülüştüler bile...
Atatürk'ü İzmir'den dönüşünde karşılayanlar arasında, o yorgun olduğu son gece birlikte oldukları adamlarından bir ikisi vardı. Atatürk onları görünce:
- Bir gün yanılmışım!.
diyerek, tebessüm eder.. (14 gün sürmüştür.)